27 Ekim 2016 Perşembe

KEŞKE SENDEN NEFRET EDEBİLSEYDİM | LUCY CHRISTOPHER *KİTAP YORUMU*


Yeni kitap yorumuyla yine beraberiz :) 
Eski hızıma ulaşamasamda umarım yakında tekrar burası yorum dolacak . Neyse gelelim konumuza üstte gördüğünüz tanıtım filmli Keşke Senden Nefret Edebilseydim kitabını okumuş ve bitirmiş bulunuyorum.

Bu kitabın yorumu için bir kaç hafta bilinçli bekledim . Çünkü bende gerçekten ne hissettirdiğini ve nasıl bir yorum yapmam gerektiğini malesef bilemedim. 

Kitap PEGASUS YAYINLARI imzasıyla bizlerle buluşmuştur. Kalitesi ,çevirisi ,puntoları vs. özellikler olarak benden tam puan alan bu kitap konu olarak da üzerimde çok farklı bir etki bıraktı . AMA ! işte bu ama kısmı bende ki en önemli nokta. İlk sayfalar '' Konuya bak inanılmaz '' diyerek bitmesin diye dua ettiğim kitap gerçekten son 70 sayfa bitmeyerek bana bunu yaşattı. 
Finali bakımından hala Ty'in sonu şimdi ne oldu . Aşık oldular mı? Kız şimdi napcak? Aile? 
gibi deli sorularla başbaşa kaldım.                                                                                                           

 Gelelim konuya,
Ty , gerçek dünyanın sahteliğinden bunalmış bu sebepten dolayı kendini dogru tabirle berduş bir hale getirmiş genç bir beyfendidir.  Şans eseri karşılaştığı bir parkta gördüğü Gemma'ya kafayı takar ve onu ailesiyle tatile giderken kaçırır ve yıllarca planladığı bu kaçırma planı için kurduğu çöl gibi bir yerde mahsur tutar. Onu burada mutlu edebileceğini , insanların sahteliklerinden , Gemma'nın ailesinin sevgisizliğinden kurtardığını sanır ancak Gemma her boş anda kaçmaya çalışır. Daha sonra Ty 'ın Gemma'ya karşı hiçbir farklı yaklaşımının olmaması gün geçtikçe bizim kızımızda güven oluşturur. 

Kendisini bir anda deve yakalarken ve deve egitirken bulur ( bu süreç o kadar uzundu ki böyle kısa anlattığıma bakmayın . ''Eh! artık çöl hayatına uyumlu ol '' dediğim anlar olmadı değil. ) Kitabın dili mektup formatında olsa da bunu finale kadar anlamanız çok zor eğer bunu bilmezseniz.                                                                                                                                                                                        Her cümle ''bana bunu demiştin . Sabah yüzün böyle görünüyordu. '' diye devam eden bir kitap okuduğunuzu hayal edin :) 

Kitabın yer yer gerçekci yanları da yok değildi özellikle ilk 100 sayfa kendinizi içinde hissedebileceğiniz kadar bilgi ve detaylar mevcuttu.

Sonuç olarak bir puanlama verseydim kesinlikle 5 /2 verirdim. 
Bir sonraki Pegasus kitabında beklentisi çok yüksek olan okur...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder