9 Ekim 2013 Çarşamba

Duygu Özlem Yücel - Her Son Bir Başlangıçtır Yorumum..



Ne söylenebilir bilmiyorum ama bitirmemin 2 gün sonrası ancak kelimelere dökebilecek gücü buldum bu kitapta.. 
Bazı kitaplar okunur ; içinizi ısıtır
Bazı kitaplar ise size tüm duyguları yaşatır.
Duygu Özlem Yücel kaleminden çıkan 3.kitap ''HER SON BİR BAŞLANGIÇTIR'' kitabı benim için tüm duyguları yaşatan bir kitap kısmına girdi. Şuan bile yazarken aklımda kitap da ki eşsiz alıntılar ve bölümler hafızamı süslüyor. Hangisini anlatsam nereden başlasam bilmiyorum ama bir yerden başlayayım en iyisi :)



Kitabın benim resimlerime yansıması :)




Her Son Bir Başlangıçtır kitabına Yorumum

Kelimelere dökmenin o kadar zor olduğu bir kitap ki Her Son Bir Başlangıçtır nasıl anlatılır nasıl hissettirilir bilemiyorum tek bildiğim şuan aile ve aşk üzerine okuduğum Türk Yazarlarda baş sıraya erişti. Ön yargılıyız ben ve benim gibi bir çok okur . Türk yazar denildiğinde ''Acaba? '' sorusunu sormadan duramıyoruz ama bu kitapta ön yargıyı kırdığınızda yazar sizi büyüleyecek . 
Kitap Mehmet karakterinin ağzından anlatılıyor ama yazarımız ise bir bayan . Bir erkeğin duygularını , yaşadığı boşlugu , karmaşayı böylesine nasıl anlatabildi inanın hala bilmiyorum ?
Tahminimin çok ama çok üstünde bir kitap.. Tavsiye etmiyorum hemen şimdi koşun alın diyorum . Daha fazla zaman kaybetmeden yazar ve onun eşsiz kalemiyle tanışmalısınız :)

Şimdiki yorumumda spoiler olacaktır. Kitabı okumayanlar bu bölüme fazla bakmasın :) Yukarıdaki tavsiye zaten kendi düşünce ve görüşlerimdir. 

Mehmet annesiz büyümüş bu acı onu tüm kadınlardan uzak durmaya itmiş bir adamdır. Babasıyla olan ilişkisi ise annesizliğin verdiği acıyla hiç sağlıklı değildir. Bir gün babası İsmet gelip Mehmet'e Toskana (İtalya) 'ya gideceklerini söylediğinde ise Mehmet'in hayatı çok farklı bir hal almaya başlar . Toskana 'da Mehmet'i bekleyen gelecek aşk, anne ve aile ile doludur. Toskana'ya geldiğinde Mehmet'i Gabriella(annesi) 'nın ailesiyle karşılaşır . Kendisinin sahip olamadığı ...

Öfkesi ,siniri ve tüm bastırdığı duyguları Lucia ile dizğinlemeyi ögrenmeye başlar. Annesi ile ilk karşılaştıgı gün hasta yatagında ki caresiz kadından ölesiye korkan Mehmet'i tek sakinleştiren yine Lucia'dır. 

İsmet ve Gabriella 'nın aşkını yavaş yavaş ögrenmeye başlayan Mehmet istemediği inkar ettiği Aşkın gücüne tanık olmaya başlar. Toskana mucizelerle doludur. Ve Mehmet için en büyük mucize Lucia olmaya başlar. Öfkesini yavaş yavaş dindirmeyi ögrenmeye başlayan Mehmet aile ile yakınlaşmaya başlar . Fark etmeden anlar ki kalbi Lucia'nın aşkı , hiç sahip olmadıgı aile sevgisiyle dolmuştur. Annesini ve babasının aşkını dinleyince ise annesine merhamet duygusu oluşmuştur. 
Kitabın sonu hiç ama hiç umdugum gibi degildi . Mehmet annesini affetsede hasta Gabriella hayata veda eder ve geride bıraktıgı iki aile daha fazla birbirlerine baglanırlar. Mehmet ise tek aşkı olan Lucia'ya.. 

Kitaptan Alıntılar 

Yaşamın nefes almak kadar basit, sevmenin nefes aldığımız her anın içinde ve etrafımızdaki oksijen gibi sürekli, aile olarak bir arada olabilmenin ise büyük bir lutuf odugunu asla bilemeyecektim.



Ve hayat '' Hadi gidiyoruz! '' dedi.
''Nereye'' dedim istemsizce.
Aradığın ve bulamadığın cevapların hepsini bulmaya.


Durmuş tanımadığım bir kadının arkasından bakıyorum... İki gün önce hayatımda olmayan ama sanki hep hayatımdaymış ya da hayatımda olması gerekiyormuş gibi garip bir hisle.


"Hiçbir yere gitmiyorsun. Tam da olman gerektiğin yerdesin!"

YAZARIMIZIN GÜZELLİĞİ ve DİĞER 2 Kitabı


                             Dengiz Bir Aşkın Anotomisi                            Zamane Aşkları 


Keyifli okumalar Dilerim Herkese :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder