14 Şubat 2017 Salı

Kitapla Mola Blogtur || MERAL KIR YAZAR SÖYLEŞİSİ


Herkese Merhabalar,
Kitapla Mola kızları olarak yine bir tura adım atmış bulunuyoruz ve bu tur için en sevdiğimiz yazarımızı ele aldık. Bunu bilerek 14 Şubata denk getirdik .Çünkü, Erkekler lütfen sevgililerinize kitap alın özellikle içine Aşk geçen kitapları 😍

Söyleşiye başlamadan önce tüm detaylı açıklamalar ve yazarımız ile canlı videomuz için aşağıdaki linke bir kez tıklamanız yeterlidir. 😘
Değerli yorumlarınız bizim için çok önemli yorumlarınızı da söyleşi sonrası bekliyor olacağız.😀





** Sevgili Meral Kır sizce Meral Kır'ın insanlar için yazar kimliği olman Meral Kır olarak nitelendirilmesinin başlıca sebebi nedir ? 

➜ Ben hep Meral Kır'ım . İşte ,evde ,yazarken ... Yaptığım işi üzerine giyinen bir maske ve ya hırka giymiyorum neysem oyum bu yüzden etkili oluyor diye düşünüyorum.

** Yazar kimliğiniz dışında birde ''abla '' kimliğiniz var? Niçin insanlar sizce bu kadar herşeyini emanet edip anlatabilecek kadar sizinle yakın olduğunu düşünüyorsunuz.

➜ Herşeyden önce anne ve ikiz kardeşlere shaip bir ablayım... Buda benim hayat duruşum sen nasıl yaklaşırsna yaklaş önemli olan karşı tarafa nasıl geçtiği .Ben bu yüzden çok şanslıyım çünkü okurlarıma bu samimiyetim geçiyor. 
** Meral Kır'ı yıllardır tanırım ve egosunun bu kadar az olmasından dolayı hep eleştiririm. İnsanlara sorarlar nasıl bu kadar egolusun ben sana tam tersini soruyorum neden hiç egon yok ?

➜ Ego sahibi olmak başka birşey yaptığın şeye inanmak çok başka bişey . Ben yaptığım işe inanıyorum. Bunun için ego yapmaya gerek yok ebn zaten ne yaptığımı biliyorum. Yeri geldiğinde tabiki yaptığım şeyi sonuna kadar savunurum . Ben bunu her zaman söylüyorum nasıl yazdım? yazdıklarım sana geçti ona geçmediği gibi durumlar olabiliyor.Çünkü bazen herkes herşeyi sevmek zorunda değil.  Ama ben şunun iddasındayım yazdığım kitaplar olarak ben kurgu insanıyım. Okurkende yazarkende benim için kurgu çok önemli...Yazdığım kitapların tahmin edilememesi kısmında ego kelimesini kullanırım ancak bunun okurlarımdan gelmesi her zaman beni daha iyi hissettirir...


** Aylardan Aşk şuan Aspendos yayınlarından ve daha kaliteli çıktı bu benim fikrim tabiki. Senin ağzından Aylardan Aşkı dinlemek istiyorum.

Aylardan Aşkın bu basımı benim elimden geçti ve ben kitaplarıma o emeği veriyorum .Bu yüzden hatasıyla ,güzelliğiyle ben kefilim . Aylardan aşk aslında bir ailenin oluşumu . Sancaktarların. iki sorunlu karakterin aşkı bulma,hayata tutunmasını anlatıyor. ve benim en sevdiğim biraz aşk ,biraz dram ve biraz aksiyon ve gizemi içine kattığım ve benim bininci kitabımda olsa yeri herzaman ayrı olcak eserim.

**Kitap karakterlerinizin isimlerini neye göre belirliyorsunuz ?

Yağız benim oğlum olduğu için başka bir isim seçemezdim. Tanem ise bizim için özel bir yeri olan bir isim. Genellikle cevremden buluyorum. Ama çok yakınımdan olmamasına dikkat ediyorum. ... Çünkü bir kişiyi sevmezsin o yüzden yazarken o ismi her gördüğünde onun karakterine göre çekimlenirsin bu yüzden isimleri dikkatli seçmeye çalışıyorum.

Peki sizin için en özel olan karakteriniz hangisi ? 

Yağız,Benim kahramanım bu yola onunla birlikte çıktık.
Tanem, Yağızın aşkı onaları ayrı düşünemiyorum.
Asya benim şımarık kızım,
Ahmet ne istediğini kendine itiraf edemeyen sevmeyi aileden ögrenmiş birisi.
...
Barış diyince biraz duruyorum benim için biraz özel olabilir . Futbolcuları liseden beri severim bu yüzden yazarken çok keyif aldım ve yüzümde hep bir gülümseme vardı...

**Mehmet dışında yazdığınız gizli gizli bir kitap var mı ?

Aslında var .Selim karakteri .Benim için özel ve önemli fırsat buldukça yazıyorum . Onun güzel olmasını istiyorum ve en yakın zamanda tamamlanıp okuyucuyla bol bol dedikodusunu yapmak istiyorum.

**Kitaplarınızdaki vurucu cümleleri nasıl buluyorsunuz.?

... Her kitap için 30,40 ses kaydım vardır.Onlarla yaşadığım için aklıma bir anda gelip ses kaydına alıyorum. 

** Eşinizin adı Mehmet peki niçin Mehmet bir türlü kitap kokusuyla buluşmuyor?
➜Eşimin adı dışında Mehmetle benzeyen hiçbir noktaları yok....Her aile de bir tane derleyen toplayan abi vardır.Aylardan Aşkta bu abiye ihtiyaç vardı bu yüzden oluşmuştu ancak bir anda benim bile önüme geçti.
....
Mehmeti yazarken özgür olmak istedim.Güzel bir kurgu olması için Sancaktarlara yakışır bir final olması için çok çalışıyorum.
Küçük bir spoiler bu sefer Sancaktarların başına birşey gelmiyor çünkü sevdiği kızın başı belada...
.....

***Peki biz gelecekte içinde aşk olamayan bir kitap okuyabilecekmiyiz? 

➜    ...Böyle bir planım var ancak ne zaman olur bilmiyorum.İnşallah olur.

**Her kitabın içinde farklı bölmeler var ? Peki bunu siz mi planladınız nereden ilhan aldınız ?

➜Aylardan Aşkın kurgusu sebebiyle böyle bölümlere ayrıldı.Bende kendime not olsun diye ayları bu ayda bu oluyor bu ayda şu oluyor olarak yazdım sonra bu hoşuma gidip ayları özellleştirip böyle belirgin hale getirdik. 

(Detayı için youtube 'dan bakabilirsiniz.) 

**Çok özel bir soru sormak istiyorum .Bu aşkın kadını kendi hayatında nasıl bir aşk kadını ?

➜ Eşimle 15 yıldır beraberiz ve aşk evliliği. Kitaplara konu olacak bir aşk evliliği değildi. O ögretmen bende muhasebeciyim.Hayatımız gerçekler üzerine kurulu.Evimizde tek eksik olan şey romantizm .Bende bu eksigi kitaplarla kapatıyorum diyelim. Ama tabi kendi çapımızda bir romantizmmiz var .

Meral Kır hakkında bilinmeyen 5 gerçek için TIK TIK 

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

Söyleşimizi okuyup yada videomuzu youtube da okuyan ve zaman ayıran herkese çok teşekkür ederim . 

Yani turlar ve kitaplarda buluşmak dilegiyle...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder